4 Ιουλ 2012

Τέτη Σώλου



Γεννήθηκα στην Αθήνα το 1960. Σπούδασα νομικά και πιάνο, αλλά δεν έγινα ούτε δικηγόρος ούτε μουσικός. Αφοσιώθηκα ολοκληρωτικά σ' αυτά που από μικρή αγαπούσα περισσότερο: τα σκίτσα, τα βιβλία και τα παιδιά. 
Έχω εικονογραφήσει πολλά βιβλία, λογοτεχνικά και εκπαιδευτικά, γνωστών και αγαπητών συγγραφέων, όπως η Αγγελική Βαρελλά, ο Μάνος Κοντολέων, ο Ευγένιος Τριβιζάς κ.ά. και έχω κάνει καλλιτεχνική επιμέλεια σε βιβλία για παιδιά και ενήλικες σε γνωστούς εκδοτικούς οίκους, όπως Πατάκης, Ψυχογιός. Έχω συνεργαστεί με εφημερίδες και περιοδικά (Ελευθεροτυπία, Έθνος, Αερόστατο κ.ά.) φτιάχνοντας κόμικς και σελίδες για παιδιά, έχω γράψει δικά μου βιβλία για παιδιά, έχω φτιάξει επιτραπέζια, αυτοκόλλητα, αφίσες και cd-rom.
Το 2002 δημιουργήθηκε ο εκδοτικός οίκος «μικρή Μίλητος» και ανέλαβα την καλλιτεχνική επιμέλεια και την ευθύνη του δημιουργικού τμήματος.  
Το 2006 δημιούργησα τις εκδόσεις Πορτοκάλι. Από το Πορτοκάλι κυκλοφόρησαν 18 βιβλία για παιδιά. Βιβλία ζουμερά, με δημιουργούς σπουδαίους συγγραφείς και εικονογράφους, και πολύ προσεγμένα από κάθε άποψη.
Το 2007 άρχισα να μεταφράζω για δική μου ευχαρίστηση William Hope Hodgson και Lafcadio Hern.
Το 2011 έφτιαξα το πρώτο λεύκωμα για ενήλικες (που κυκλοφόρησε εκτός εμπορίου σε αριθμημένο αριθμό αντιτύπων).
Το 2012 έγραψα το πρώτο βιβλίο για μεγάλους, μία ιστορική μελέτη για την παλιά Θεσσαλονίκη. 
Πολύ ενδιαφέρουσες αυτές οι ασχολίες και η αυξανόμενη δυσκολία τις κάνει πιο ενδιαφέρουσες. Όμως, το εικονογραφημένο βιβλίο παραμένει ο μεγάλος έρωτας. Έτσι, δεν σταμάτησα ποτέ να εικονογραφώ. 
Τώρα, η οικονομική κρίση που πλήττει την Ελλάδα, έκανε τους εκδότες συγκρατημένους και την παραγωγή λιγοστή. «Το βιβλίο περνάει κρίση», ακούω να λένε. Τα πράγματα αλλάζουν και οι αλλαγές, που δεν είναι καθόλου ευχάριστες, έχουν δημιουργήσει ανασφάλειες. Οι καιροί είναι δύσκολοι για το βιβλίο, όπως για όλους μας. Όμως, το βιβλίο τότε μόνο θα περάσει κρίση: όταν ξεμείνει από αναγνώστες και δημιουργούς.









Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου